Info

HAPLAB_promo.jpg

Luova toimisto, joka tarjoaa visuaalista suunnittelua ja tutkimusta – yhdessä tai erikseen.

HapLab Oy on uusi ja vanha, sillä on 30-vuotinen kokemus visuaalisesta suunnittelusta ja yli vuosikymmen käyttäjätutkimuksen ja uuden median alalla.  Haplabin nimi tulee haptisten (kosketusnäyttöisten) laitteiden käyttöliittymiä kehittäneestä Aalto-yliopiston hankkeesta, jota Harri Heikkilä veti vuosina 2015–2016.

HapLab is a spin-off from Aalto University – a creative agency run by  Harri Heikkilä, Doctor of Arts (Graphic design, Aalto University), Master of Science (Communications, Sociology, University of Helsinki ), visual designer (University of Industrial Arts, Helsinki). 

 


Suunnittelua

Käyttöliittymien (UI) suunnittelua – ulkoasun ja vuorovaikutteisuuden suunnittelua sähköisiin palveluihin ja ohjelmistoihin, appeihin ja webbiin.

Visuaalista suunnittelua – painetun median ja opastejärjestelmien kokonaisvaltainen design, pohjana kunnon typografia.

Käyttökokemuksen suunnittelua Käyttökokemus (UX) tarkoittaa sitä, miltä ihmisestä tuntuu, kun hän käyttää jotain palvelua. Sen suunnittelu on palvelukonseptien muotoilua ja sovittamista strategiaan. 

Kampanjasuunnittelua – takanamme on pitkä kokemus  kampanjoiden menestyksekkäästä ideoinnista ja toteutuksesta. 


Tutkimusta

Käytettävyyden arviointi ja kehitys ketterillä menetelmillä. Tämä tarkoittaa nopeaa ja tehokasta käyttäjäkeskeistä suunnittelua mallilla, joka kehitettiin Next Media -projektissa (2010-2015) ja jota sovellettiin Aalto-yliopiston HapLab-hankkeessa (2015–2016).

Käyttäjätutkimusta – perinteiset tutkimusmenetelmät testauksesta fokusryhmähaastatteluihin ja lomaketutkimukseen ovat hallussa. 


Suunnittelua ja tutkimusta

Positiivinen lähestymistapa - tarkoittaa, ettemme tyydy vain virheiden etsimiseen käytettävyystestauksessa, vaan esitämme myös parannuksia.

 

Suunnittelun pohjaaminen tutkimukseen tarkoittaa sitä, että ratkaisut pohjaavat kokemusperäiseen tietoon.

Innovaatioseteli

Innovaatioseteli - Tekesin myöntämä apu yritykselle. Setelillä voi maksaa Haplabin palveluja, jos ne täyttävät Tekesin ehdot.

Lyhyesti: edellytyksenä on uusi yksityisen sektorin hanke, jolla ei ole samanaikaista muuta Tekes-tukea. Katso yksilöidyt ehdot täältä.


Referenssit

KSF - News app for tablets and city guide by HBL were tested and created together with HapLab.

Sanoma Media Finland - Digital content  for kids and other new digital first products. HapLab was subcontracted in testing and concept design

Tässä.fi - Arena partners is developing a new mobile and web service, which allows users to find, comment and evaluate happenings nearby. HapLab is participating in the concept development and user testing.

WSOY - testing various digital products.

Demokraatti – new design for a national wide newspaper.

 

Leiamedia - HapLab was closely working with a start-up LeiaMedia to create a “dumb terminal” for reading fluently. Large but thin, energy self-contained e-ink tablet with target price under 100 e.

Silence -  HapLab created an interface for a novel audioguide app for museums.

Otava - testing various digital products.

HSL - creating new potential interface with a Aalto students.

HS News - shows the 'back to shop' link on the product item page.